fredag den 27. april 2012

bryllup

Jeg troede faktisk, pigerne havde trukket lod om, hvem der skulle lave bryllupskagen. Og eftersom jeg var en halv time sent på den, havde de sikkert fjernet mit navn fra bunken. Men da jeg mødte op på skolen, fik jeg at vide, at jeg ene mand skulle stå for kagen, mens pigerne tog sig af snitter, muffins, is og fyldte chokolader. Sejt! Jeg fik oven i købet lov at kassere alle marcipanroser og chokoladesommerfugle til fordel for en mere enkel dekorering af friske bær. 
Egentlig var jeg lidt ligeglad med den bryllupskage, men når det nu skulle være, var det da meget cool kun at skulle koncentrere sig om lægge sammen og pynte på denne ene, vigtige del af dessertbordet. Så skidt med, det ikke var et rigtigt bryllup, men blot en finere åbningsaften med inviterede forældre og lærere. ↓


Vores gode veninde Katrine går lige nu og håber på at komme ind på fotografskolen her i Viborg. Jeg er selvfølgelig overbevidst om, det lykkes - særligt efter hun lagde nedenstående billede ud på sin fotoblog. Hun blev for nyligt bedt om at tage billeder til et par klassekammeraters forårsbryllup  - første betalte opgave, så hun var pænt nervøs! Men med sådan et bryllupsbillede, taget i en af Bibelhavens store rhododendronbuske, kan man ikke andet end være tilfreds. ↓


Med dette års '[Rec] 3: Genesis' er den spanske zombiefilmfranchise efterhånden ved at blive omfattende! Det startede med den fantastiske etter, blot kaldet '[Rec]' (2007), som foregår i en boligblok, der bliver afskærmet af militæret, da en farlig sygdom inficerer beboerne. En sygdom som først slår sine ofre ihjel og dernæst vækker dem til live som blodtørstige zombier. 
'[Rec]' blev hurtigt genindspillet på amerikansk under titlen 'Quarantine' (2008) og dernæst kom to uafhængige sequels; '[Rec] 2' (2009) og 'Quarantine 2: Terminal' (2011) plus et par tegneserier. 
Nu er der så en treer klar til den spanske original, og ligesom sine forgængere bliver den fortalt i "found-footage"-stilen, som også er kendt fra 'Paranormal Activity'. Handlingen udspiller sig ved en bryllupsfest, hvor virusen breder sig efter at være sluppet ud af boligblokken. Se den fede trailer ved at klikke på billedet! ↓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar